loading...
میز و صندلی
نیاز بازدید : 68 سه شنبه 22 مهر 1399 نظرات (0)

طرح و مدل كناف اتاق خواب نقش زيادي در زيبايي سقف اتاق و دكوراسيون آن دارد . در قديم براي سقف خانه ها از گچ بري استفاده مي كردند كه گچ زيادي در آن به كار مي رفت و هزينه بالايي داشت ولي امروزه با تنوع زياد طرح و مدل هاي كناف ديگر كسي از گچ بري استفاده نمي كند . دكوراسيون داخلي اتاق خواب رابطه مستقيم با روحيه افراد دارد كه بايد به بهترين نحو اجرا شود . كناف ديوار و سقف اگر به درستي اجرا شود به دكوراسيون اتاق خواب زيبايي و جذابيت بيشتري مي بخشد .

 

كناف اتاق خوابكناف اتاق خواب

 

كناف چيست ؟

كناف ها پنل هاي ساخته شده از مخلوط گچ و هواي فشرده هستند كه بين دو سطح مقوايي قرار داده مي شوند ، وجو هوا باعث مي شود اين پنل ها سبك باشند و وزن كمي داشته باشند . پنل هاي كناف در ابعاد ۱۲۰*۲۴۰ و با ضخامت متفاوت ۹/۵ يا ۱۲ ميليمتر ساخته مي شوند . براي نمايان شدن زيبايي كناف بايد سبك انتخابي آن متناسب با سبك دكوراسيون داخلي منزل باشد . براي دكوراسيون داخلي مدرن ، سبك كناف نيز بايد مدرن باشد و براي دكوراسيون كلاسيك ، سبك كناف بايد كلاسيك باشد .

سبك هاي مختلف كناف

كناف ها در دو سبك مدرن و كلاسيك توليد مي شوند . مدل هاي سبك كلاسيك داراي شكل هاي دايره و منحني هستند و اشكال دايره و گرد از مهم ترين ويژگي هاي اين سبك هستند . در كناف به سبك مدرن از خطوط صاف و مستقيم استفاده مي شود و اشكال كناف ها به شكل مستطيل و زاويه دار هستند . جديدا در دكوراسيون مدرن فقط بخشي از ديوار و سقف را كه تخت خواب آنجا قرار مي گيرد كناف اجرا مي كنند و با اين كار هزينه اجراي كناف خيلي پايين مي آيد و صرفه اقتصادي دارد .

كناف اتاق خوابكناف اتاق خواب

نورپردازي كناف

براي زيباي بيشتر دكوراسيون اتاق مي توانيد كناف اجرا شده را نورپردازي كنيد . نورپردازي كناف با اجراي نور مخفي مي باشد . لامپ هاي ال اي دي بصورت نور مخفي در كناف كار گذاشته مي شوند و زيبايي كناف را چند برابر بيشتر مي كنند . نورپردازي بايد به طور صحيح انجام شود تا هنگام شب نماي زيبايي داشته باشد .

كناف اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس اولين تجربه زندگي مشترك عروس و داماد است كه دكوراسيون آن از اهميت بالايي برخوردار است . در طراحي دكوراسيون اتاق خواب عروس نبايد از طراحي و تزيين ديوارها و سقف غافل شويد . كناف از روش هاي نوين طراحي و تزيين سقف و ديوار هاست ، با استفاده از كناف مي توانيد از روش هاي مختلف و متنوع نورپردازي استفاده كنيد و همچنين طرح هاي خاص و جديد را بر روي ديوار ها اجرا كنيد . براي سقف اتاق خواب عروس مي توانيد از كناف هاي چهار گوش و ساده استفاده كنيد و يا با توجه به سليقه و سبك دكوراسيون اتاق خواب با طرح هاي خاص و پيچيده منحني و خميده طرح هاي جديد و زيبايي خلق كنيد .

نورپردازي صحيح كناف مي تواند جذابيت فضا را چند برابر بيشتر كند از آنجايي كه در اتاق خواب بيشتر به حالت استراحت و خوابيده هستيد و بيشتر به سقف اتاق نگاه مي كنيد كناف سقف اتاق خواب مهمتر از قسمت هاي ديگر خانه است . اگر مي خواهيد براي ديوار ها هم كناف استفاده كنيد بهتر است تخت خواب را ساده و بدون تاج انتخاب كنيد . براي نورپردازي و انتخاب رنگ اتاق خواب از رنگ هاي شاد مثل آبي ، سبز و … استفاده كنيد كه چشم را اذيت نكنند .

كناف اتاق خواب عروسكناف اتاق خواب عروس

كناف اتاق خواب پسرانه

براي طراحي و اجراي كناف براي اتاق خواب پسرانه اگر فرزندتان به سني رسيده كه مي تواند خودش تصميم بگيرد در طراحي كناف اتاق خواب نظرو سليقه اش را بپرسيد مثلا به كدام شخصيت و تيم ورزشي علاقه دارد و يا چه وسايلي را بيشتر مي پسندد . در طراحي كناف اتاق خواب پسرانه بايد از رنگ هاي شاد و انرژي بخش استفاده كنيد و انرژي زيادي در طراحي دكوراسيون آن صرف كنيد .

كناف اتاق خواب پسرانهكناف اتاق خواب پسرانه

كناف اتاق خواب دخترانه

براي طراحي كناف اتاق خواب دخترانه با توجه سليقه و علاقه دختر خانمتان آن را طراحي و اجرا كنيد . دختران طرح هاي فانتزي و خاص خود را دارند كه بايد از آنها استفاده كنيد . روح لطيف و حساس دخترانه اجازه استفاده از طرح هاي خشن و پرانژي را نمي دهد و در عوض با طرح هاي لطيف و زيبا مانند طرح گل و يا شخصيت هاي زيباي كارتوني سازگار است . براي رنگ و نورپردازي اتاق مي توانيد از رنگ هاي صورتي ، نيلي ، بنفش روشن و گلبهي استفاده كنيد .

براي سنين كودكي مي توانيد از طرح هايي مثل ماه ، خورشيد و ستاره استفاده كنيد و يك آسمان زيباي كودكانه در اتاق خواب فرزندتان ايجاد كنيد .

 

كناف اتاق خواب دخترانهكناف اتاق خواب دخترانه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,671
  • بازدید کلی : 5,336